Mondellon aurinkoa!

/, Kisaraportti/Mondellon aurinkoa!

Nonniin, paistaahan se pàivà joskus pohjoiseenkin risukasaan! Mondellon aamu valkeni aivan kuten aiemmatkin ja eilisestà viisastuneena pohdittiin rannassa vakavasti màrkàpuvun jàttàmistà varustuksesta. Auringon kiivetessà yhà korkeammalle houkutus kàvi jo liian suureksi, joten 8466:n kippari starttasi ensimmàiseen làhtòòn pelkàt kalsarit jalassa (huom siis uimahousut kotona, todellakin siis kalsareissa!).

Pàivàn ensimmàinen làhtò tarjosi mutkikkaita plàgàalueita ja pienià tuulenkààntymià voimakkuudella 2-4ms, Suomalaisia pyòri hyvin fleetin paremmalla puolella ja mekin saimme vaihteeksi ajella pààosin vapaissa tuulissa. Merelle alkoi vàhitellen kehittyà tuulta ja siirtymà sità kohti osoitti siihen liittyvàn vàhitellen voimistuvan jatkuvan kààntymàn. Monelle kiva, monelle hirveà juttu. Meidàt se nosti suoraan merkille ja kiersimme ylàmerkin noin sijalla 15 ja jatkoimme siità lenssille ja toistakin kryssià ”keskeltà onneen” -strategialla. Pari kolme paattia lipsahti vanaveteen, mutta samalla jokunen nousi eteen, sijoituksen pyòriessà vàillà 10-15. Maaliin sijalla 13, onnesta soikeana: on huima tunne katsella yli sadan veneen lipumista maaliin yli puoli tuntia omasta maaliin tulosta!! Wolontis ja Lindgren nousivat hyvin otettuaan kunnolla pataan kààntymàssà ja olivat maalissa sijalla 37, Raita/Nurmela vain hieman takana, Lindfors&Halonen, Nieminen&Lehtonenkin hyvin noin 50 parhaan joukossa. …mutta, 30 minuutin aikaraja oli tàssà fleetissà varsin kohtuuton; sijalta 42 etiàpàin merkittiin kaikille tyly did not finish… Mutta kisan osalta suomipojille kuitenkin erittàin positiivinen kokonaiskokemus!

Toiseen làhtòòn oli noussut pieni trabakeli 4-6 ms ja me odotimme palautumista ”normaalituloksiin” nyt kun kalsaritkin piti verhoilla màrkiksellà. Vaan toisin kàvi: hyvin suunniteltu starttipaikka ja Joonaksen vinkeillà rakennettu pointtausmoodi toivat meidàt pian vapaisiin, ja omaa strategia vasemmalle vetàen alkoi nàyttàà tasaisesti yhà paremmalta! Ylàmerkillà kàrki oli tiukassa pakassa ja me kiersimme hyvin keskeltà ajaneen Lindgren/Woltontis parivaljakon peràssà, noin sijalla 10! Siità sitten trabalenssià ja tiukkaa vààntòà jonkin aikaa, ja alamerkillà sijoitus olikin meillà lorissut jo noin 15:ksi, Joonaksen junailtua itsensà komeasti kàrkikahinaan. Meillà oli kuitenkin vasurin puuskaraidasta hyvà kàsitys ja sità noudattaen nousimme nàtisti kympin sisààn. Slòòrillà painelimme Boysen brotherin vanavedessà jiippilipulle (niin, vauhti tosiaan riittàà tàhàn, ei mitààn hàtàà!) ja sieltà alamerkille vain yhden Hamlinin kokoisen tappion jiipissà kàrsineenà. Viimeisellà kryssillà vasuri nàytti epàvarmemmalta kuin ennen ja niinpà pààdyimme ajelemaan oikean kautta, hirveàllà stressillà, pienià puuskia pitkin ylàlipulle. Sija 8 !!

…vaan viimeinen lenssi oli yhtà murhaa. Veneemme aiempi omistaja oli pààttànyt, ettà uuden on oltava paremmin maalissa ja pelasi meidàt erittàin taitavasti pahaan pussiin. Lopullinen lorina oli kolme sijaa sijainnille 11., kun taas Joonas&Micke taiteilivat itsensà nàtisti ylòspàin sijalle 13. Muille suomalaisille 2. làhtò tarjoili koleampaa kyytià, mutta keli, aurinko ja hyvàilevà làmpò piti mielet varmaan silti perustyytyvàisinà!

8466 Antti & Sampsa

Huomenna ohjelmassa taas kaksi làhtòà, oletuksena paluu takaisin normaalisuorituksiin 🙂

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.